Aluca Klantverhaal Rendo

Ook de bussen van Rendo verdienen Aluca. Lees hun verhaal.

“Het is fijn dat onze dealer Isfordink Olst meedenkt, zodat we steeds betere bussen maken.”

“We zijn blij met de auto’s. De inrichting is licht, degelijk en kan overgeplaatst worden in de volgende bus. De gewichtsbesparing zorgt ervoor dat onze monteurs meer mee kunnen nemen, en meer problemen direct op kunnen lossen. Dat betekent efficiënter werken en tevreden klanten. En daar doen we het voor.”

Frans OomsSpecialist Contractmanagement

Bijzondere bussen

Elke bus is uniek, maar je kan je voorstellen dat een gas- of elektromonteur bijzonder materiaal bij zich heeft. Frans Ooms van Rendo: “Zeker. Ik denk dat de enige bussen die vergelijkbaar zijn rondrijden voor de andere netbeheerders. In de elektrobus zijn alle gereedschappen geïsoleerd, en de gasbus heeft speciale apparatuur om gasleidingen af te kunnen sluiten. Zo kunnen de monteurs gasloos werken. Het is fijn dat onze dealer Isfordink Olst meedenkt, zodat we steeds betere bussen maken.”

Isfordink Olst denkt mee, zo worden onze bussen steeds beter.

Continu verbeteren met de specialist

Frans Ooms is al bijna twintig jaar werkzaam bij Rendo, de netbeheerder van Drenthe en Overijssel. Hij is onder meer bezig met het wagenpark. De afgelopen tijd is er veel veranderd: “Vroeger lieten we monteurs de inbouw van hun eigen bus doen. De kasten waren van hout, zwaar, en niet altijd even veilig. Een jaar of vijf geleden hebben we het over een andere boeg gegooid. We wilden uniforme bussen en hebben een aanbesteding gedaan. Isfordink bedrijfswageninrichting uit Olst kwam het beste uit de bus en we werken nu al jaren samen. Elk jaar vervangen we een paar bussen, en we passen elke keer details aan. Zo hebben we ook de stap gemaakt van staal naar aluminium.”

Vroeger was de inrichting van staal en hout, zwaar en niet zo veilig.

Lichtgewicht: Makkelijk inbouwen en meer meenemen

Patrick Isfordink merkt het lage gewicht elke dag: “Vroeger verkochten we stalen kasten. Als die de bus in gingen moest het hele bedrijf meehelpen. Nu tillen twee jongens de kast zo de bus in. De totale aluminium Aluca-inrichting weegt zo’n 200 kilo, met alle laatjes, deuren en bevestigingsmateriaal. Dat is de helft van een stalen kast! Dat de hele levensduur voordelig, en maakt het ook makkelijker om de kast over te bouwen in een volgende bus.”
Ook Ooms ziet de voordelen van aluminium: “We zijn blij met de auto’s. De inrichting is licht, degelijk en kan overgeplaatst worden in de volgende bus. De gewichtsbesparing zorgt ervoor dat onze monteurs meer mee kunnen nemen, en meer problemen direct op kunnen lossen. Dat betekent efficiënter werken en tevreden klanten. En daar doen we het voor.”

Meer dan de helft lichter dan stalen inbouw. 

Lichtgewicht: Makkelijk inbouwen en meer meenemen

Patrick Isfordink merkt het lage gewicht elke dag: “Vroeger verkochten we stalen kasten. Als die de bus in gingen moest het hele bedrijf meehelpen. Nu tillen twee jongens de kast zo de bus in. De totale aluminium Aluca-inrichting weegt zo’n 200 kilo, met alle laatjes, deuren en bevestigingsmateriaal. Dat is de helft van een stalen kast! Dat de hele levensduur voordelig, en maakt het ook makkelijker om de kast over te bouwen in een volgende bus.”
Ook Ooms ziet de voordelen van aluminium: “We zijn blij met de auto’s. De inrichting is licht, degelijk en kan overgeplaatst worden in de volgende bus. De gewichtsbesparing zorgt ervoor dat onze monteurs meer mee kunnen nemen, en meer problemen direct op kunnen lossen. Dat betekent efficiënter werken en tevreden klanten. En daar doen we het voor.”

Meer dan de helft lichter dan stalen inbouw. 

Aluca werkt

“De Aluca inrichting is soepel en alles loopt gewoon mooi. Je merkt gewoon dat over alles is nagedacht. Doordat de wand geperforeerd is kan ik makkelijk spullen ophangen. Zo kunnen we snel bij het gereedschap dat we het vaakst gebruiken.” We praten met Jan Zilverberg, gasmonteur bij Rendo. Hij heeft nu anderhalf jaar een bus met Aluca-inrichting. Hij is ook blij met de gewichtsbesparing: “Ik kan nu alles meenemen wat ik nodig heb, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik overbeladen ben. Dat geeft wel een veilig gevoel.”
Collega Edwin rijdt nog in een ‘oude’ bus: “De kleppen bij de wielen klappen vaak open in de bocht. Daar heeft Jan nooit last van. Zijn lades lopen ook soepeler. Dat maakt toch verschil als je elke dag aan werk bent. Ik ben blij dat ik een nieuwe bus krijg.”

Ik kan alles meenemen zonder dat ik overbeladen ben. 

Bezoekadres:

De Meente 5
8121 EV Olst
Nederland